niedziela, 21 lipca 2013

Pan BÓB i pani NIESPODZIANKA

Dzisiaj króciutko, chciałam zdać relacje z przygotowań do otwarcia, ale zdjęcia są kiepskie. Mam nadzieję, że jutro się uda. A tymczasem dla tych, którzy są na diecie lub preferują zdrową kuchnię mam szybki i pyszny przepis na wykorzystanie bobu, który właśnie nam obfituje na grządce. Ten przepis zasłyszałam gdzieś w zeszłym roku, raz go przygotowałam, ale zanim się obejrzałam, to sezon na bób już minął. W tym roku się nie daję, pierwsza partia już zjedzona, jutro czeka kolejna, bo jest obłędny!!! A do tego samo zdrowie!



Bób w sosie miodowo-miętowym

0,5 kg bobu (najlepiej młodego, aby nie trzeba było go obierać w łupiny)
1,5 łyżki miodu (ja dodałam 2 i był trochę za słodki)
1,5 łyżki musztardy francuskiej  (gruboziarnistej)
2 ząbki czosnku
szczypta soli
ok. 100 ml oleju z rzepaku z pierwszego tłoczenia
2 łyżki soku z cytryny
garść posiekanej drobno świeżej mięty



Bób gotować w osolonej wodzie. W tym czasie w blenderze utrzeć czosnek z solą, musztardą i miodem. Cały czas ucierając dolewać olej. Na koniec sos doprawić sokiem z cytryny i wymieszać z posiekaną drobno miętą. Wszystko to możecie przygotować również w moździerzu, jeśli wolicie grubszą konsystencję sosu. Ugotowany bób polać przygotowanym sosem i podawać na gorąco!
Smacznego.
Jedzcie strączkowe, bo pyszne i zdrowe!


Na koniec mały konkurs - NIESPODZIANKA
Kto jako pierwszy odgadnie w jaki sposób zostało wykonane to zdjęcie poniżej otrzyma bon o wartości 40 zł do wykorzystania w sklepie Lulu Home już w przyszłym tygodniu!



Miłego niedzielnego wieczoru,
Lulu

7 komentarzy :

  1. cień na ścianie?

    OdpowiedzUsuń
  2. No nie, to nie jest cień na ścianie...

    OdpowiedzUsuń
  3. czymś przesłonięte i pod swiatlo ;) Angie

    OdpowiedzUsuń
  4. foto zrobione przez roletę w oknie kwiatuchy na parapecie?

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak, zgadza się, to zdjęcie zostało zrobione przez roletę w mojej sypialni, a na balkonie stoją kwiaty, z tym, że już w dniu opublikowania posta otrzymałam prawidłową odpowiedź na maila :) ale bardzo proszę o podanie swoich danych anonimku na maila chomiuk.agata@gmail.com, a wyślemy nagrodę pocieszenia :)

    OdpowiedzUsuń
  6. szkoda ze moje sie nie liczyło bo przeciez prawie zgadałam :( Angie

    OdpowiedzUsuń
  7. Niestety chodziło o precyzyjną odpowiedź, ale już niedługo ogłoszę kolejny konkurs, więc znowu będzie szansa na nagrody!!!

    OdpowiedzUsuń